Daria Zawiałow, Mrozu oraz Kacperczyk, czyli Męskie Granie Orkiestra 2024, nagrali utwór „Wolne Duchy”, promujący tegoroczną, 15. już, edycję kultowej trasy Męskie Granie. Singlowi towarzyszy teledysk, w którym monumentalne głowy artystów – podobnie jak każdego lata sponsorowana przez markę Żywiec trasa – przemierzają Polskę, prezentując jej różne oblicza.
Męskie Granie Orkiestra prezentuje tegoroczny singiel „Wolne Duchy”. „Czekałem cały rok, żeby tutaj wrócić jak lato, gdzie tańczą, tańczą wolne duchy w noc jak dzieło sztuki” – śpiewają członkowie tegorocznej Męskie Granie Orkiestry w utworze „Wolne Duchy”. Ten wers doskonale oddaje atmosferę samej trasy i to, co myślą o niej artyści, niejednokrotnie nazywając ją „kolonią”. Tym razem na swój wakacyjny turnus wyruszy wyjątkowy skład – Daria Zawiałow, Mrozu oraz Kacperczyk. Artyści zaprezentowali właśnie singiel „Wolne Duchy”, będący przedsmakiem wciąż owianego tajemnicą programu, jaki Męskie Granie Orkiestra 2024 przygotowała na 15-lecie trasy.
Autorami tekstu do utworu są: Daria Zawiałow, Mrozu, Maciej Kacperczyk, Paweł Kacperczyk i Arkadiusz Sitarz. Za muzykę odpowiadają: Mrozu, Paweł Kacperczyk, Maciej Kacperczyk i Dryskull. Tego lata w Męskie Granie Orkiestrze pojawią się jeszcze: Bartek Królik, Tomasz Brzozowski, Szymon Paduszyński, Kacper Stolarczyk i Jerzy Markuszewski. Efekty ich współpracy usłyszymy już 29 czerwca.
– Świętujemy 15 lat w trasie wyjątkowym teledyskiem. W podróż po Polsce zabiorą Was artyści tegorocznej Orkiestry Męskiego Grania. Jest to hołd dla wszystkich, którzy od 15 lat dzielą z nami pasję do muzyki i współtworzą z nami Żywiec Męskie Granie. Tegoroczny teledysk odzwierciedla naszą wspólną drogę, a my dziękujemy artystom, fanom i wszystkim, którzy są z nami w trasie od 15 lat
– mówi Dorota Nowakowska-Postolko, managerka marki Żywiec.
Na potrzeby teledysku promującego utwór „Wolne Duchy” w drogę po Polsce wyruszyły monumentalne głowy członków tegorocznej Męskie Granie Orkiestry. Klip do utworu „Wolne Duchy” stanowił wielkie logistyczne wyzwanie. W ciągu pięciu dni zdjęciowych monumentalne rzeźby głów artystów przemierzyły łącznie prawie 6000 km – od Zakopanego aż po Gdańsk, odwiedzając też m.in. Wrocław, Poznań i Warszawę. Fani mogli zobaczyć np. głowę Darii Zawiałow, która wybrała się w rejs po Zatoce Gdańskiej, głowę Mroza, która pojawiła się na weselu, głowę Pawła Kacperczyka otoczoną stadem owiec, czy jego brata – Macieja na Torze Poznań. Podczas trasy ekipa realizująca teledysk napotkała tysiące entuzjastycznie nastawionych ludzi. Wielu z nich pojawiło się w klipie – uwieczniono ich spontaniczne reakcje.
Autorem klipu jest Grajper, który tak tłumaczy stojącą za nim ideę: – Wolny duch to jednostka, która myśli inaczej niż oczekujemy, kierując się niekonwencjonalnymi poglądami, niezależnie od swojego pochodzenia czy otoczenia, a nawet od panujących w danym czasie trendów i opinii. Wolne duchy są godne uwiecznienia w pomnikach. I w ten sposób zakiełkowała we mnie myśl o rzeźbionych głowach artystów, które będą świetnym pretekstem do opowiedzenia o Polsce w jednoznacznie pięknych, jak i nieoczywistych jej odcieniach – dodaje Grajper.
Zdjęcia realizowane były przez trzy, a ostatniego dnia – przez cztery – ekipy. Ich autorami są Łukasz Łatanik, Małgorzata Rabczuk i Jakub Stoszek. Dodatkowo w projekt zaangażowanych było trzech operatorów dronów i jeden operator systemu z mocowaniem kamery na samochodzie.
Tego lata trasa festiwalowa Męskie Granie Orkiestra odwiedzi: Żywiec (28-29 czerwca, Amfiteatr Pod Grojcem), Szczecin (12-13 lipca, EPSD Aeroklub Szczeciński), Gdańsk (19-20 lipca, Polsat Plus Arena), Poznań (26-27 lipca, Park Cytadela), Wrocław (2-3 sierpnia, Pola Marsowe), Kraków (9-10 sierpnia, Muzeum Lotnictwa) i Warszawę (23-24 sierpnia, Fort Wola – Letnia Strefa Progresji). Podobnie jak w poprzednich latach koncerty będą odbywały się w piątki i soboty.
Po raz pierwszy w historii streamowane będą aż dwa sobotnie koncerty – z Żywca i Warszawy. W tym roku online będzie można zobaczyć również Męskie Granie Orkiestrę z 2023 roku, która ze względów pogodowych nie mogła zagrać finałowego koncertu w Żywcu. (Pełna trasa – wejdź w obrazek)
Sponsorem trasy Męskie Granie jest Żywiec, jedna z wiodących marek piwnych na polskim rynku. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu i krystalicznie czystej górskiej wody, według receptury stworzonej przez browarników z Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu.
W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Marka sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para, to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku. W 2021, 2022 i 2023 roku marka Żywiec wybrana została TOP Marką Roku. W 2022 roku Żywiec został uznany najlepszą piwną marką w Polsce wg magazynu Forbes.
Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce oraz lider w innowacyjnych segmentach piwa. Firma warzy piwo w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu, Browarze Warka, Browarze Elbląg i Browarze Namysłów.
Do najsilniejszych marek spółki obok Żywca należą Heineken, Desperados, Warka i Tatra. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie, Leżajsk, Specjal, Namysłów i Brackie. Grupa Żywiec jest także liderem rynkowym segmentu piw bezalkoholowych (Żywiec 0,0%, Heineken 0.0%, Warka Radler 0,0%). Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN.