Uznany producent Jax Jones powraca z podnoszącym na duchu autobiograficznym „Me & My Guitar”. Do współpracy zaprosił nigeryjskiego króla afro-popu, czyli Fireboya DML.
Jax Jones w utworze opowiada o nowej drodze do odkrywania muzyki – Jax po raz pierwszy śpiewa, pokazując publice swoją wszechstronność artystyczną. Okazuje się, że wykracza ona poza DJ-skie sety, za które pokochały go miliony. Do współpracy przy autobiograficznym „Me & My Guitar” zaprosił nigeryjskiego króla afro-popu, Fireboya DML.
Teledysk do „Me & My Guitar” w reżyserii KC Locke’a został nakręcony w Londynie. Jax i Fireboy szybują ponad panoramą miasta. W końcu oglądają zachód słońca – pełni sił i nadziei na lepsze jutro.
– Po raz pierwszy wykorzystuję w swojej muzyce własną historię. Po raz pierwszy śpiewam, ponieważ chcę znaleźć nowe sposoby na nawiązanie kontaktu z moimi fanami. Będąc artystą, który od przeszło 10 lat odnosi sukcesy w muzyce, ważne jest dla mnie, aby próbować nowych rzeczy i kreatywnie się rozwijać. Używam gitary klasycznej do pisania piosenek od 15 lat i o tym właśnie jest ten kawałek – o młodym Jaxie Jonesie próbującym spełnić marzenia. Kiedy wysłałem go do Fireboya, natychmiast mu się spodobał. Wniósł do niego niesamowitą i autentyczną energię. Mój ojczym jest Nigeryjczykiem, więc sama możliwość etnicznego połączenia się z piosenką z Fireboyem była świetna.
– komentuje Jax Jones.
W świecie dance może rywalizować tylko z Calvinem Harrisem – Jax Jones przeszedł długą drogę, odkąd zaszył się w garażu przyjaciela. Nauczyciel z weekendowej szkoły muzycznej podarował mu gitarę, a potem poszło już z górki. „Me & My Guitar” jest kontynuacją zaraźliwego singla „Whistle”, który od 19 tygodni zajmuje miejsce w Top 40 w UK i zgromadził już 54 mln streamów; odniósł także olbrzymi sukces w Polsce.
Nominowany do nagród Grammy i BRIT Ivor Novello Jax Jones sprzedał ponad 60 milionów singli i zgromadził 8 miliardów odsłuchów. Jest jedną z najważniejszych postaci na brytyjskiej scenie muzycznej, czego dowodem są współprace z takimi gwiazdami, jak Demi Lovato, Ed Sheeran, Bebe Rexha, Diana Ross, Joel Corry, Mark Ronson, Mabel, Years & Years, Martin Solveig, RAYE czy Stefflon Don. Jego ostatni album „Snacks” był najlepiej sprzedającym się wydawnictwem 2019 i 2020 roku w UK.
Wraz ze swoją wytwórnią płytową WUGD (we współpracy z Polydor Records i Astralwerks) wciąż wydaje i wspiera muzykę rozwijających się artystów. Wśród nich jest na przykład Hannah Laing, której singiel „Good Love” zajmuje obecnie 7. miejsce w Wielkiej Brytanii.
Jax Jones wsparł niedawno kampanię Księżnej Kate. Celem inicjatywy Shaping Us jest podniesienie świadomości na temat wyjątkowego znaczenia rozwoju człowieka we wczesnym dzieciństwie.
Nazywany przyszłością Afrobeats, Fireboy DML po raz pierwszy pojawił się na scenie w 2019 roku wraz z reedycją przełomowego singla „Jealous” (pierwotnie wydanego we współpracy z YBNL w 2018). Później zaprezentował przebój „What If I Say” i debiutancki album „Laughter, Tears and Goosebumps”. Album nie zawierał żadnych współprac, jednak bez trudu zgromadził ponad 100 mln streamów w ciągu kilku tygodni od premiery. Przez 12 tygodni znajdował się na 1. miejscu w Nigerii, a sam singiel „Jealous” został jedną z najczęściej odtwarzanych piosenek w afrykańskich stacjach radiowych.
Sukces kontynuował projektem „Apollo”, który zdobył wysoką notę od Pitchforka (8,3). W 2021 roku wydał największy dotychczas singiel „Peru”. W remiksie do niego pojawił się sam Ed Sheeran, dzięki czemu artyści zajęli 2. miejsce w UK i zgromadzili ponad 20,6 mln streamów na Spotify. Ostatni album „Playboy” to spora zmiana w jego brzmieniu i wizerunku – tym razem Fireboy przybrał maskę bad boya.
Fireboy DML był już nominowany do wielu nagród, w tym do Best International Act na BET Awards 2022 (został pierwszym nigeryjskim artystą, który wystąpił na scenie BET), a także do NAACP Image Awards w 2021 roku. Jego twórczość przyczyniła się do rozpowszechnienia gatunku afrobeats na globalną skalę.