DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI – 1 PAŹDZIERNIKA

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI – 1 PAŹDZIERNIKA

O kampanii

1 października już po raz trzeci świętujemy Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas.

 

Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do częstszego słuchania i emitowania polskiej muzyki. Tego dnia pragniemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą. Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej.

 

Przesłaniem tegorocznej edycji kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy – WSZYSTKICH. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności”. Dlatego cieszymy się, że tak wielu artystów i fanów, a także wiele firm muzycznych jest zaangażowanych w świętowanie Dnia Polskiej Muzyki” – podkreślają organizatorzy kampanii.

 

Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 3. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

 

Zapraszamy wszystkie media, artystów oraz fanów muzyki do włączenia się w akcję!

Co będzie się działo 1 października?

  • Tego dnia od g. 10.00 do 11.00 już po raz trzeci zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych.
  • Grają z nami m.in. RMF, RADIO ZET, ESKA, ESKA ROCK, RMF MAXXX, RMF Classic, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, ROCK RADIO, RADIO POGODA, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, POLSAT MUSIC, ANTYRADIO, CHILLI ZET, RADIO SUPERNOVA, MELORADIO, RADIO KOLOR, RADIO TOP, rozgłośnie regionalne Polskiego Radia z Grupy AUDYTORIUM 17, m.in. RADIO DLA CIEBIE, RADIO ŁÓDŹ, RADIO POZNAŃ, RADIO OPOLE, POLSKIE RADIO BIAŁYSTOK, POLSKIE RADIO PiK, POLSKIE RADIO RZESZÓW, RADIO KRAKÓW, RADIO WROCŁAW, a także RADIO GRA TORUŃ, RADIO GRA WROCŁAW, RADIO HIT, MUZYCZNE RADIO, NORDA FM, RADIO ZIEMI WIELUŃSKIEJ, RADIO KUJAWY, RADIO REKORD, RADIO IMPULS, RADIO SUDETY 24, RADIO OSTROWIEC, RADIO TRENDY, RADIO WEEKEND, RADIO 5, RADIO BAYER FM, NASZE RADIO, RADIO CENTRUM, POP RADIO, RADIO PŁOŃSK, RADIO ŻNIN, RADIO SUPER FM, RADIO VOX FM, RADIO VICTORIA, eM RADIO i wiele innych stacji lokalnych.
  • Największe sklepy muzyczne ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i winyli oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo. W salonach i serwisach sieci Empik od 29 września do 12 października będzie można skorzystać z promocji „3 za 2” na płyty CD ze Złotej Kolekcji, prezentującej kultowe postacie polskiej piosenki. W tych dniach obowiązywać będzie również rabat -20% na wybrane tytuły wydane przez Polskie Nagrania.
  • 1 października – w Dniu Polskiej Muzyki, w salonach Empik w całej Polsce będzie można usłyszeć utwory wyłącznie polskich wykonawców. Tego dnia Empik zaprasza również na specjalne muzyczne wydarzenie. Gościem cyklu Premiera online będzie Miuosh. Okazją do rozmowy będzie premiera nowego albumu artysty – „Pieśni współczesne” (Fandango Records).
  • Największe bileterie tj. eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup biletów na koncerty polskich artystów. W bileterii Eventim w dniach 1-3 października na hasło „Polska muzyka” będzie można otrzymać voucher zniżkowy o wartości 10 zł na bilety na wybrane koncerty polskich artystów.
  • Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. W ww. serwisach pod hasłem Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć specjalne playlisty z polskimi utworami wyselekcjonowanymi z okazji Dnia Polskiej Muzyki.
  • Podczas Dnia Polskiej Muzyki w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle.
  • Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi. To okazja do ciekawych rozmów z artystami i twórcami, a także dyskusji z ekspertami o polskim rynku muzycznym, o jego aktualnej kondycji, o perspektywie branży muzycznej w obliczu zmieniających się warunków epidemicznych, przemian technologicznych i innych wyzwań społeczno-gospodarczych

Historia kampanii:

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 r. z inicjatywy agencji Artistars. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów – bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

 

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo poluzowania restrykcji antycovidowych, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Niemniej jednak, dzięki zaangażowaniu fanów, którzy w znakomitej większości zachowali bilety na koncerty, lokalny rynek koncertowy przetrwał. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce.

Organizatorzy

Organizator
 

Fundacja EMPOWER POLAND została powołana w kwietniu 2020 r. z misją wsparcia rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. Jednym z głównych obszarów aktywności Fundacji są działania na rzecz wzmocnienia kondycji polskich branż kreatywnych, w szczególności rynku muzycznego.

Fundacja realizuje szereg projektów wspierających lokalny rynek muzyczny, w tym m.in. projekty sieciujące firmy i organizacje polskiego rynku muzyczengo, m.in. poprzez powołanie RADY POLSKIEGO RYNKU MUZYCZNEGO, szkolenia i konsultacje dla firm muzycznych i z sektora kultury i kreatywnego, a także podejmuje inicjatywy lobbingowe na rzecz wsparcia rozwoju polskich branż kreatywnych, w szczególności sektora muzyki na poziomnie administracji lokalnej i centralnej.

Fundacji EMPOWER POLAND jest organizatorem kampanii społeczenej DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI, która została zainicjowana w 2019 r. przez fundatorów Fundacji.

Współorganizator 3. edycji kampanii

ZAiKS to stowarzyszenie autorów oraz największa w Polsce organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. Zrzesza kompozytorów, autorów tekstów, scenarzystów, dramatopisarzy, tłumaczy, plastyków, choreografów i twórców z innych dziedzin sztuki, a także wydawców muzycznych. ZAiKS pobiera i przekazuje twórcom (oraz innym uprawnionym, np. wydawcom lub spadkobiercom) tantiemy należne za korzystanie z przysługujących im praw autorskich. Wypracowuje, promuje oraz wdraża w życie rozwiązania, które wspierają prawnie, materialnie i organizacyjnie twórców oraz proces tworzenia.

ZAiKS jest jednym z największych w Polsce mecenasów kultury. Ze środków Funduszu Popierania Twórczości, a także wykorzystując inne mechanizmy wsparcia finansowego autorów i autorek co roku przekazuje twórcom i instytucjom kultury wiele milionów złotych na projekty i inicjatywy.

Kampanię Dzień Polskiej Muzyki Wspierają

Dziękujemy wszystkim organizacjom, firmom i osobom, które aktywnie wspierają kampanię DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI od pierwszej edycji. Grają z nami zarówno największe rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne w kraju, jak i stacje regionalne i lokalne. W kampanii od samego początku uczestniczą także największe bileterie w kraju, serwisy streamingowe oraz sklepy z muzyką, przygotowując dla fanów polskiej muzyki specjalne atrakcje i promocje! Szczególne podziękowania kierujemy do wszystkich Artystów aktywnie wspierających kamapnię w mediach społecznościowych i tradycyjnych!

Kampania i wsparcie : dzienpolskiejmuzyki.pl

Udostępnij